(J = Joker, R = Referentka, zkráceno, není to doslova)
J: Dostal jsem od Vás návrh na nové povinné ručení. Nejsem s ním spokojený. Každý rok dostávám bonusy, přesto neplatím méně, než jsem platil bez nich.
R: To je tím, že se zvyšuje ta základní sazba, všechno zdražuje (…)
J: Jasně, ale o tolik?! A ještě navíc, podle Vašich webových stránek, kdybych tu smlouvu neprodlužoval ale sjednal si novou, platil bych výrazně méně!
R: Hmm… tam je bonus za online sjednání.
J: Ten bonus je předpokládám za to, že online s tím máte méně práce než na přepážce. S prodloužením staré smlouvy máte ještě méně práce. Takže, dá se ta částka nějak snížit?
R: (…hledání v počítači…) Bohužel, žádnou další slevu Vám nabídnout nemůžeme. Ale samozřejmě můžete tu smlouvu ukončit a založit si novou, pak byste tu slevu dostal.
J: Čili když tu smlouvu ukončím a založím novou, budu platit méně. Není to trochu paradoxní?
R: Mně to taky přijde hloupé, ale já ta pravidla nevymýšlím.
J: Dobře… v tom případě chci tu smlouvu ukončit.
Nakolik vím, podobný problém (odrbávání stávajících klientů) je i u jiných pojišťoven, ale některé reagují alespoň na to, když klient vyhrožuje ukončením smlouvy. Zjišťuji, že nejlepší bude smlouvu vždycky neprodloužit a vybrat si tu pojišťovnu, která zrovna nabízí novým klientům největší slevy.