„Ajťák“ Joker, osobní stránky

Nacházíte se v části webu: Hlavní stránka › Počítače, weby

O čem psát web

napsal Joker, 2.11.2011 17.11:04, naposledy upraveno 2.11.2011 17.11:04

Dotaz, který se objevuje velmi často (příklad, na diskusi JakPsátWeb z toho vzniká celý řetěz: Začněte třeba zde, vyhledejte na stránce text padl obdobný dotaz, následujte nalezený odkaz, vyhledejte text padl obdobný dotaz, a tak dále).

Smyslem tohoto zápisku není poradit o čem psát (to říkám rovnou), ale spíš nad čím se při volbě tématu zamyslet.

Pokud se někdo ptá o čem dělat webové stránky nebo o čem psát, obvykle chce téma které přiláká návštěvníky (a ještě za tím obvykle stojí motiv s pomocí těch návštěvníků vydělat peníze, většinou přes reklamu). Kdo plánuje web u kterého nezáleží na návštěvnosti (třeba já v případě tohoto webu), obvykle má jasno o čem chce web dělat. Zbývají ti kdo chtějí web a nevědí vlastně proč, ti by měli jako téma volit něco co je zajímá, případně si pro inspiraci zde přečtěte seznam kategorií.

Zůstává otázka tématu s potenciálem přitáhnout dostatek návštěvníků.

Jednak tu je možnost najít nějaké nové téma nebo novou kombinaci témat kterou zatím (skoro) nikdo nezkusil a ukáže se jako populární. Tohle ovšem na webové diskusi nikdo neporadí právě proto, že to skoro nikoho nenapadne (a když napadne… Opravdu myslíte, že po myšlence „Hej, napadlo mě o čem dělat web který by mohl vydělat spoustu peněz!“ jako další následuje „Půjdu o tom říct ostatním!“?) Podstatný je v tomhle případě právě ten nápad. Který nemáte, jinak byste se neptali o čem dělat web.

Takže zbývá nabídka témat, které můžete získat i ve webové diskusi: Témata o kterých se tak nějak obecně tuší, že mají potenciál přilákat návštěvníky. O všech z nich nejspíš už existuje spousta webů vytvořených ostatními z té armády lidí, kteří chtějí dělat weby a nevědí o čem (o množství takových lidí viz i počet dotazů na téma výše a fakt, že tento zápisek vznikl právě jako reakce na množství takových dotazů). Přichází klíčová otázka: V čem chcete být lepší než oni? Možnosti vesměs jsou:

  • Jste na dané téma větší expert, můžete nabídnout více informací, rozebrat je více do hloubky, nabídnout je dříve než konkurenční weby.
  • Úroveň informací máte podobnou jako konkurence, ale dokážete je lépe podat.
  • Dokážete sehnat (a zaplatit) lidi, kteří zvládnou jednu nebo obě z předchozích odrážek.

Důležité je si uvědomit, že jste v situaci, kdy stojíte uprostřed řady jiných lidí, kteří taky chtějí psát web a nevědí o čem, a jediná šance jak uspět je prostě dělat to lépe.

Pokud nemáte nápad na nové téma, v těch na která máte nápad zas nemáte co říct a ani nemáte prostředky na to přilákat lidi kteří co říct mají (nemusí to být nutně peníze, ovšem s pomocí autority přilákáte lidi nejspíš na základě předchozích zajímavých článků/debat v daném oboru, címž pokud v tom tématu nemáte co říct vzniká bludný kruh), zbývá ještě osvojit si technickou stránku věci a dát se do služeb těch, kdo nápad mají. Když nemáte co říct, ani neumíte sehnat lidi kteří co říct mají, ani nejste dobří v technické stránce tvorby webů… pak bude nejlepší se na to vykašlat a jít dělat něco co umíte.


[1] od: Kubo2 × (22.7.2012 10.30:05)
Dobrý... :) ten koniec je najlepší: Niektorí ľudia jednoducho nemajú čo na webe hľadať.

[2] od: Vojtěška(Vojta) × (13.3.2014 20.43:04)
Tan konec neni moc pozitvní každý který by se chtěl pustit do webu a přečet by si to tak by se na to vysr?l

[3] od: Joker ® (14.3.2014 11.28:20)
[2]: Ne každý. Kdo má téma, nebude tohle ani číst. Kdo nemá téma, ale chtěl by dělat technickou realizaci, tomu radím se dát dohromady s někým, kdo má téma. Kdo nemá téma, technické realizaci taky nerozumí a nahradit ty nedostatky týmem jiných lidí taky nedokáže, asi by se opravdu měl věnovat něčemu jinému.

[4] od: Joker ® (14.3.2014 11.32:59)
Jinak ale ten článek je z (konce) doby, kdy spousta lidí chtěla mít web proto, aby měli web. Dnes si většina lidí, kteří by chtěli něco psát na web a nevědí moc co, vystačí s Facebookem.

Přidat nový komentář