„Ajťák“ Joker, osobní stránky

Nacházíte se v části webu: Hlavní stránka › Zápisník

Nové obzory byrokracie

napsal Joker, 10.12.2009 23.12:09

Dá se říci, že úřadování zvládám lépe než spousta jiných lidí. Jednak díky tomu, že jako analytický typ nemám problém získat a pochopit podklady, zvážit alternativy a určit nejlepší postup, jednak díky tomu, že jako flegmatika je dost těžké mě skutečně vytočit. Přesto se byrokracii občas podaří najít úplně nové obzory toho, jak mi okořenit život.

 

Začalo to minulý rok, kdy jsem se rozhodl pořídit si svůj vlastní byt. No a protože mezi cenou bytu a částkou, kterou jsem zatím našetřil ze své poctivé práce, byl menší (nebo spíše větší) rozdíl, byl jsem nucený využít úvěr. Po různých peripetiích jsem nakonec z jistých důvodů skončil u úvěrů dvou- stavební spoření od Wüstenrot a hypotéka od Raiffeisen. K oběma jsou navíc životní pojistky, k hypotéce ještě běžný účet (ten byl tedy volitelně) a kreditní karta (tu odmítnout nešlo, ale zato jí šlo neaktivovat :-) ).

Nutno říci, že v téhle fázi mají obě instituce tu byrokracii zvládnutou, takže u jedné i druhé šlo vše potřebné vyřešit s jedním člověkem a snad i během jedné návštěvy, plus nějaké elektronické komunikace.

Přišel tedy čas koupě, stěhování a samozřejmě změna adresy, nová občanka a oznamování nové adresy všem důležitějším institucím- v první řadě samozřejmě Wüstenrotu a Raiffeisen. To je vcelku jednoduchý bezproblémový úkon, prostě jsem zašel za těmi „svými“ lidmi, se kterými jsem smlouvy podepisoval, nahlásil změnu, dostal potvrzení, vyřízeno.

Že změna adresy není ani u jedné ze jmenovaných firem jednoduchý a bezproblémový úkon se ukázalo později. Konkrétně v případě Wüstenrotu jsem začal řešit, jaktože jsem se o splatnosti pojistného na ŽP dověděl až z e-mailu upozorňujícího na odeslání druhé upomínky. Ukázalo se, že je Wüstenrot stavební spořitelna a Wüstenrot životní pojišťovna, přičemž přestože jsem obě smlouvy uzavřel s jedním člověkem a změnu adresy nahlásil témuž člověku, stejně se to bere jen jako změna pro stavební spoření. Změnu pro životní pojištění musím nahlásit zvlášť (ale můžu zase tomu samému zaměstnanci. Jen prostě dvakrát).

Ještě lepší systém má Raiffeisen. Tam zase problém byl v tom, že se ztratila korespondence ohledně hypotéky. Ukázalo se, že na vině je taktéž špatná adresa. V tomhle případě sice Raiffeisen pro běžné účty a Raiffeisen pro hypotéky sice je pořád stejná banka, nicméně prý změna adresy se jaksi aplikovala jen pro běžný účet a do systému pro hypotéky nedorazila.

Ponaučení

Rád bych si z toho nějaké vzal, ale nějak nevím jaké. Možná se při každé takovéhle změně pokaždé ptát, jestli se ta změna promítne skutečně všude?

Mám dojem, že na tohle se přesně hodí termín „past na mamuty“.


[1] od: Weru × (11.12.2009 9.08:20)
Ponaučení těžko říct... třeba raději předpokládat, že dotyčná kontaktní osoba je nekompetentní neschopák? :/

[2] od: Joker ® (11.12.2009 10.05:39)
Nebo spíš nezná záludnosti vlastního firemního systému :) Třeba v té RB to vypadá spíš na problém v systému- ani má osobní bankéřka nečekala, že když zadá do systému změnu, že se ta změna nepromítne všude.

Přidat nový komentář